קילומטרז' גבוה יכולה להוות מכשול אמיתי במכירת רכב משומש. ככל שהקילומטרז' הוא גבוה יותר, הדבר יכול ללמד על בלאי ושחיקה של רכב, מה שיוביל באופן טבעי לירידת ערכו בשוק. למרות שלכאורה המחיר שלו ירד, הרי שגם הביקוש לרכב עם קילומטרז' גבוה יהיה מאוד נמוך. לכן ישנו אתגר משמעותי בפני בעלי רכב עם קילומטרז' גבוה המעוניינים למכור אותו.
הפתרון הוא לחפש אלטרנטיבות אחרות שיכולות להיות אפקטיביות ולהציע פתרונות משתלמים מבחינה כלכלית. לדוגמא, למכור את הרכב לחברה שקונה רכבים לצורך פירוק ומוכנה להציע עבורו מחיר משתלם.
האתגרים במכירת מכונית עם קילומטראז' גבוה בשוק הפרטי
מכירה של מכונית עם קילומטראז' גבוה בשוק הפרטי יוצרת, כאמור, אתגרים גבוהים ומשמעותיים עבור בעלי הרכב, המעוניינים למכור אותו וכמה שיותר מהר בשביל שיוכלו לרכוש רכב חלופי או להשתמש בכסף לצרכים אחרים.
האתגרים נובעים, באופן טבעי מהחששות של קונים פוטנציאליים, אלה נובעים מהסיבות הבאות:
-
- רכב עם קילומטראז' גבוה הוא רכב שיש לו בלאי גבוה ומשמעותי.
-
- רכב עם קילומטראז' משמעותי דורש הרבה יותר טיפולים ותיקונים. סביר להניח שהוא גם עבר יותר טיפולים ותיקונים בעבר.
-
- יהיה להם הרבה יותר קשה, בעתיד, למכור רכב שכבר יש לו קילומטרז' משמעותי.
לצד חששות אלו היוצרים אתגרים עבור בעלי הרכב, קיימת נקודה נוספת שהם צריכים לקחת בחשבון ויכולה להשפיע על תהליך המכירה לרעה. ככל שלרכב יש יותר קילומטרז', כך הערך שלו יורד ביחס לשנתון שלו. מאחר והקילומטרז' הוא אחד הפרמטרים המשפיעים על ערך הרכב, הרי שיש הבדל בין רכב שנת 2010, נניח, שיש לו קילומטרז' מסוים לעומת אותו רכב, מאותו שנתון, שיש לו קילומטרז' גבוה יותר. ירידת הערך יכולה להיות דרמטית ולאלץ את המוכר להתפשר ולמכור במחיר נמוך מאוד.
חשוב לציין, ישנם הרבה מאוד מיתוסים על רכבים עם קילומטרז' גבוה. מיתוסים אודות הבלאי של הרכב, הטיפול ברכב, סוג השימוש שעשו בו לאורך השנים, דברים שהוא עבר ועוד. גם אם מדובר במיתוסים בלבד, הרי שהם תופסים אחיזה במציאות ולכן הם יוצרים אתגר משמעותי למוכר.
אתגרים אלו, בסופו של דבר, מביאים למצב בו בעל הרכב נאלץ להמתין זמן רב עד שהוא ימצא מישהו שירצה באמת לקנות את הרכב שלו. בינתיים, הוא יצטרך להמשיך ולהשתמש בו (זה אומר, שהקילומטרז' שלו ימשיך לעלות) או לחילופין, למצוא מקורות אחרים בעזרתם הוא יוכל לקנות רכב חלופי.
כיצד קילומטראז' משפיע על ערך המכונית
ישנם משתנים שונים המשפיעים על ערך הרכב במכירה. אחת השאלות שנשאלות לא מעט בתחום של מכירות רכבים משומשים, מה משפיע יותר, שנתון הרכב, כמה בעלים היו לו או הקילומטרז' שלו?
בעיקרון, ישנו כלל לא כתוב שמספר הבעלים הוא פחות משפיע על המחיר, אך הוא כן יכול להשפיע על מצב הרכב, בפרט אם הוא עבר אצל בעלים שלא טיפלו בו כלל או להיפך, טיפלו בו באופן משמעותי. מחיר הרכב נקבע בעיקר על ידי השנתון שלו, ככל שהוא חדש יותר כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר, אך הקילומטרז' של הרכב יכול להשפיע על בלאי הרכב. מכאן שיש לו גם השפעה על המחיר שלו.
הקשר בין קילומטרז' למחיר הרכב, נובע מהעובדה הבסיסית, ככל שיש יותר קילומטרז', סימן שהשימוש ברכב היה תדיר יותר, מה שאומר שנוצר בלאי משמעותי יותר. רכבים עם קילומטרז' גבוה בדרך כלל יתמודדו עם שחיקה ו"עייפות" של המנוע. צריך גם לציין, יש משמעות מי השתמש ברכב, האם מדובר בנהג צעיר או מבוגר? ההבדל באופי הנהיגה יכול גם הוא לשמש סימן למצב הרכב ולמחיר שלו.
חשוב לציין, גם אם הרכב טופל היטב וזכה למענה יסודי ואיכותי, עדיין לקילומטרז' גבוה תהיה השפעה. זה אומנם יהיה הרבה פחות משמעותי מאשר במצב בו הרכב לא זכה כלל לטיפול, אך עדיין תהיה פגיעה בשווי הערך שלו ולכן זה עדיין מהווה אתגר.
איך קובעים מה נחשב לסף קילומטרז' גבוה או נמוך?
השאלה היא, איך בוחנים סף קילומטרז' ברכבים שונים. כלומר, מה יכול להיחשב קילומטרז' "גבוה" ברכבים מסוימים ומה יכול להיחשב קילומטרז' "נמוך" ברכבים אחרים.
הסף איננו אחיד והוא מושפע מהממוצע המקובל בשוק. כלומר, בוחנים מה הממוצע השנתי בישראל של רכב דומה, וכך מחליטים האם מדובר על קילומטרז' גבוה או נמוך. בהתאם זה גם יכול על השינוי במחיר.
סוג רכב | סף קילומטרז' | שינוי במחיר |
פרטי | 15-20 אלף ק"מ בשנה | 5 אחוז |
מסחרי | 30-40 אלף ק"מ בשנה | 10 אחוז |
לצד שאלת הקילומטרז', יש להתייחס גם להיבטים נוספים שנלווים לכך ויכולים להשפיע על המחיר ולעלות אותו. לדוגמא, רכב שהיה בידי בעלים אחד ולא בידי מספר בעלים, ייתכן מאוד שהוא טופל בצורה טובה ומסורה יותר. לכן, תהיה לכך השפעה פחותה על המחיר לעומת מצב בו רכב עבר מספר ידיים. היבט אחר שיכול להשפיע זו אחריות היצרן על הרכב, במידה והיא עדיין בתוקף, סוג הטיפולים שהרכב עבר, האם הם התבצעו במקום אחד וכמובן כל היבט שקשור לתאונות או חבלות שהרכב עבר.
טיפים למכירת מכונית עם קילומטראז' גבוה
בעלי רכבים עם קילומטרז' גבוה יכולים להתמודד עם האתגר העומד בפניהם אם יתנהלו בצורה נכונה ויקבלו את העובדה שהרכב שלהם הוא מוצר שלא קל למכור אותו ולכן עליהם להשקיע בתהליך ולהתנהל בצורה נכונה בשביל לקדם את מכירתו.
דברים שצריך לעשות בשביל למכור רכב עם קילומטראז' גבוה:
טיפ ראשון – להכין את הרכב לקראת המכירה
לפני שמציעים אותו למכירה, מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של מצב הרכב, לטפל בכל בעיה קטנה וגדולה, לנקות היטב את הרכב, לשדרג אותו במידת האפשר, על מנת שיהיה אפשר להציע אותו למכירה כמוצר אטרקטיבי.
טיפ שני – שקיפות והגינות
הדבר החשוב ביותר במכירות, באופן כללי, זו שקיפות והגינות. אין דבר שקונה פחות מוכן לקבל ולסלוח עליו מאשר חוסר שקיפות, הגינות ואמינות. מוטב להגיד לו הכל, לספק לו את כל המידע, להציג בפניו את כל המסמכים ולא לנסות להסתיר ממנו דברים. עדיף שהוא יקבל את כל המידע כשהוא בא לראות את הרכב בפעם הראשונה מאשר שהוא יגלה דברים אחרים לגמרי לפני שהוא מחליט לקנות את הרכב.
טיפ שלישי – יתרונות שכדי לחזק בפרסום
כשניגשים לפרסם מוצר למכירה, הדבר הנכון לעשות הוא לחזק את היתרונות שלו. כלומר, להדגיש את הדברים הטובים בו, אלה שיגרמו ללקוחות לרצות לקנות אותו. כך צריך לעשות גם במקרה של רכב עם קילומטרז' גבוה.
לא להסתפק רק בהצגת הרכב כפי שהוא, אלא להבליט את היתרונות הטמונים בו. בצורה כזו, אפשר גם להקטין את המשמעות והחשיבות של הקילומטרז' הגבוה וגם להבליט את הסיבות שבגינן משתלם לקנות את הרכב. החל מהיבטים מכאניים וכלה בהיבטים שקשורים לבטיחות, נוחות, חווית נהיגה ועוד.
אפשרויות חלופיות למכירה בשוק הפרטי
מי שרוצה להימנע מהאתגרים במכירת רכב עם קילומטרז' גבוה בשוק הפרטי, יכול להשתמש באופציות חלופיות שעומדות לרשותו. בהן הוא יוכל ליהנות ממחיר סביר באופן יחסי ולחסוך זמן וטרחה מיותרים.
אופציה ראשונה – מכירה לסוחרי רכב
ישנם סוחרי רכב שמוכנים לקנות רכבים עם קילומטרז' גבוה על מנת שיוכלו להציע אותם למכירה בעצמם.
זו אופציה נוחה ואפשרית, הבעיה היא שמדובר בסוחרים שינסו, באופן טבעי, להוריד את המחיר באופן דרסטי מתוך הבנה שהם לא יוכלו לגבות עבור הרכב מחיר גבוה, לכן הם צריכים לשלם מעט בשביל להקטין את ההפסד הצפוי להם. לא בטוח שזה ישתלם לבעל הרכב.
אופציה שנייה – מכירה לחברות המתמחות ברכבים עם קילומטראז' גבוה
ישנן חברות המתמחות ברכישה ומכירה של רכבים עם קילומטארז' גבוה. הדבר דומה במובן מסוים לעסקה עם סוחרי רכב. זה נוח, פשוט ומהיר, אך מדובר בחברות שינסו למצוא כל דרך אפשרית לצמצם עלויות ולכן בעל הרכב יצטרך להתפשר באופן מהותי על המחיר שהוא דורש עבור הרכב. הוא יחסוך זמן יקר ויוכל להיפטר בהקדם מהרכב שלו, אך המחיר שהוא יקבל לא יהיה דומה למה שהוא דרש במקור.
אופציה שלישית – יתרונות המכירה ל-eco-car
חברת eco-car מתמחה ברכישת רכבים למטרת פירוק. החברה רוכשת רכבים עם קילומטרז' גבוה בתהליך מכירה אמין, שקוף ומהיר.
היתרונות במכירת רכבים לחברת eco-car הם:
-
- בדיקת שווי הרכב בצורה מקצועית ואמינה.
-
- החברה מציעה מחיר מחירון עבור הרכב.
-
- צוות מטעם החברה מטפל בכל העניינים הבירוקראטיים הרלוונטיים למכירה.
-
- תהליך המכירה מושלם תוך זמן קצר. אין צורך להתמקח על המחיר. כך חוסכים זמן וטרחה מיותרים.
-
- החברה מציעה הצעת מחיר אך הלקוח, קרי המוכר, לא חייב לקבל אותה. אין שום התחייבות מצידו. זה מעניק לו אפשרות לדעת באיזה מצב הוא עומד ומה האפשרויות שלו.
-
- הלקוח מקבל כסף מזומן עם סיום העסקה.
איך eco-car מתמחרת מכוניות עם קילומטראז' גבוה
חברת eco car מתמחרת מכוניות עם קילומטראז' גבוה באמצעות הערכת שווי מקצועית הנעשית על ידי גורמים מנוסים מטעמה. החברה מבצעת בדיקות של מצב הרכב וקובעת את הסכום אותו היא מוכנה לשלם עבורו.
מלבד קילומטרז', החברה בוחנת פרמטרים נוספים כגון:
-
- סוג ודגם הרכב.
-
- שנתון הרכב.
-
- מצב הרכיבים הפנימיים של הרכב.
-
- מצב חיצוני, חזותי.
-
- סוג וכמות החומרים שניתן להסיר מהרכב.
-
- היצע וביקוש לרכיבים ולחומרים.
צוות החברה מתחייב לספק לכם הצעת מחיר הוגנת, אמינה ושקופה עם הסבר מפורט כיצד היא נקבעה. צוות החברה זמין לענות על כל שאלה ומוכן לייעץ ולעזור בכל נושא שקשור לתחום.
סיכום הדברים
מכירת רכב עם קילומטארז' גבוה הוא אתגר לא קטן. הפתרון הוא פשוט, לפנות אל חברת eco-car ולמכור לה את הרכב על מנת שתוכל לפרק אותו ולמכור את הרכיבים שלו לסוחרים ובעלי עניין אחרים.
כך אפשר להימנע מהצורך לחפש רוכשים לרכב, כך ניתן לחסוך בזמן, טרחה ועלויות וכן ליהנות ממחיר אופטימאלי עבור הרכב.
שאלות – תשובות
-
- האם אפשר למכור רכב עם 300,000 ק"מ ומעלה?
בהחלט. אפשר למכור את הרכב, בין אם בשוק הפרטי, לסוחרים או חברות המתמחות בנושא וכן לחברה כמו eco-car. השאלה, עד כמה זה משתלם למכור את הרכב בשוק הפרטי ואם לא נכון יותר לפנות ישירות לחברה שרוכשת רכבים בשביל לפרק אותם ולמכור את החלקים שלהם, כפי שעושה חברתינו eco-car.
האם כדאי להשקיע בתיקונים לפני מכירת רכב עם קילומטראז' גבוה?
בעיקרון כאן, השאלה היא מה צריך לתקן, באיזו רמה וכמה עולים התיקונים. ישנה נקודה מסוימת בה עלות התיקון תהיה גבוהה יותר מהמחיר שניתן לקבל עבור הרכב. בנקודה זו, התיקונים כבר לא ישתלמו.
איך אדע אם ההצעה שמציעים לי עבור הרכב היא הוגנת?
בשביל לדעת אם ההצעה היא הוגנת ומשתלמת, רצוי לבדוק מחירון רכב על פי שנתונים, דגמים וקילומטארז'. לבחון האם על פי סוג הרכב והקילומטרז' שלו, המחיר הוא אכן הגון ומשתלם.
כמה אחוזים מערך הרכב אני מפסיד בגלל קילומטראז' גבוה?
זה תלוי בסוג הרכב. במקרים של רכבים פרטיים ההפסד יכול לנוע בין 5 ל-10 אחוז מהמחירון שלו.
האם eco-car קונה רכבים עם קילומטראז' גבוה מכל סוג?
חברת eco-car רוכשת רכבים פרטיים, מסחריים, רכבי עבודה והסעות, עם קילומטרז' גבוה, אחרי בדיקה מקיפה של צוות החברה ובמחיר הגון.
כמה זמן אורך תהליך המכירה של רכב עם קילומטראז' גבוה ל-eco-car?
צוות eco-car מקפיד לבצע תהליך מכירה קצר ומהיר. אחרי בדיקה מקיפה של הרכב, אנחנו מגישים הצעת מחיר, אם בעל הרכב מוכן לקבל אותה, אנחנו מתחילים בתהליך הבירוקראטי, במטרה לקדם את העניין ולסיים את המכירה תוך זמן קצר. הלקוח מקבל את כספי המכירה במזומן עם השלמת העסקה.