יש לך רכב למכירה? השאר פרטים או התקשר: 050-8090008

פירוק רכבים חשמליים

עם השנים, אפשר לראות עלייה ניכרת במספר הרכבים החשמליים הנוסעים בכבישי ישראל. הפופולאריות של רכבים בכל העולם ומדי שנה אפשר לראות עלייה של מספר אחוזים משמעותי בכמות הרכבים החשמליים העולים על הכביש. 

העלייה הניכרת במספר כלי הרכב החשמליים בישראל, מביאה איתה עניין נוסף הדורש התייחסות והוא תהליך פירוק רכבים חשמליים במידת הצורך. כפי שלעיתים נדרש לפרק רכבים רגילים עם מנועי בעירה פנימיים, כך יש צורך גם בפירוק רכבים חשמליים במצבים מסוימים. 

התהליך צריך להתבצע על ידי גורמי מקצוע שמתמחים בכך ויודעים איך לפרק את הרכב, להסיר ממנו מערכות וחומרים רלוונטיים ולמכור אותם לבעלי עניין. הפירוק נעשה הן לצרכים מקצועיים והן לצרכים אקולוגיים, בשביל שיהיה ניתן למחזר ולהשתמש שוב בחומרים המפורקים, לצרכים שונים

פירוק רכבים חשמליים

 

פירוק רכבים חשמליים

האתגרים הייחודיים בפירוק רכבים חשמליים

פירוק רכבים חשמליים צריך להתבצע בצורה מקצועית ויסודית על ידי גורמים המתמחים בכך, מאחר וישנם אתגרים ייחודים בתהליך שמחייבים הבנה וניסיון בתחום. זאת על מנת לפרק את הרכיבים בצורה בטוחה, לשמור עליהם ולאפשר את העברתם אל בעלי עניין המבקשים לרכוש את החלקים ולעשות בהם שימוש חוזר.

אתגר ראשון – טיפול בסוללות ליתיום – יון

כידוע, רכבים חשמליים כוללות סוללות ליתיום הנטענות ומאפשרות לרכב לנסוע בצורה סדירה. כשמפרקים רכב חשמלי, אחד הדברים שניתן להסיר ממנו הן הסוללות. אחד היתרונות הבולטים של רכבים חשמליים, זו היכולת למחזר את הסוללה ולעשות בה שימוש חוזר (לא רבים יודעים, אבל חברת טסלה עושה שימוש חוזר ב-70% מחומרי הסוללה בכל סוללה שהיא מייצרת ומשווקת). 

הטיפול חייב להתבצע בצורה יסודית, יש להסיר אותן באופן בטוח על מנת שיהיה אפשר לחזור ולהשתמש בהן. אם לא לצורך ייצור סוללות חדשות לרכב, אפשר להשתמש בהן גם לצורך ייצור סוללות למחשבים ניידים, טאבלטים ומוצרים אחרים. 

הסרה לא נכונה של הסוללה, עלול לגרום לנזק סביבתי ולכן הדבר חייב להתבצע על ידי גורם מנוסה. בסוללה ליתיום-יון יש חומרים שפוטנציאל הפגיעה שלהם בסביבה עלול להיות משמעותי. אם החומר ידלוף לקרקע, הוא עלול לייצר נזק משמעותי למי התהום ולייצר משבר סביבתי. לכן חשוב לפרק אותה בצורה נכונה ולדעת כיצד להתנהל לאחר מכן. פירוק של הסוללה בצורה נכונה ומסודרת, יכול להביא למימוש אופטימאלי של אפשרויות המחזור. 

חשוב לציין, נקודה נוספת בהקשר של פירוק סוללה מרכב חשמלי. אם מבצעים את התהליך בצורה לא מסודרת, זה עלול להביא לכדי שריפה, דבר שכמובן עלול לגרום פגיעה פיזית במי שמבצע את התהליך וכן למנוע אפשרות לבצע שימוש חוזר בסוללה.

אתגר שני – מערכות חשמל במתח גבוה 

רכב חשמלי, כידוע, עובד על מערכות חשמל עם הספקים שונים. פירוק של הרכב בצורה לא נכונה עלול להוות סכנה בטיחותית לעוסקים בדבר (סכנת התחשמלות) וכן הוא עלול לייצר מצב שהרכב המפורק יהווה מפגע בטיחותי. 

לכן, רק מומחים בתחום הטכנולוגיה עם הבנה בחשמל, יכולים לפרק רכב חשמלי בצורה בטוחה, מבלי לסכן את עצמם או את הסביבה. 

אתגר שלישי – רכיבים אלקטרוניים מתקדמים

כל רכב חשמלי היום, מהפשוט ועד המתקדם ביותר, כולל בתוכו רכבים אלקטרוניים מתקדמים וייחודים. יש בו משאבים ייחודים, שניתן לפרק ולמחזר אותם. 

הפירוק עצמו יכול להיות פשוט, מאחר וחברות רכב רבות יוצרות רכבים שניתן לפרק אותם בקלות מרכבים ישנים, יחד עם זאת, התהליך חייב להתבצע באופן מקצועי ומסודר, הן בשביל שהתהליך יתקיים כפי שתוכנן להיות והן בשביל שיהיה ניתן לחזור ולהשתמש ברכיבים השונים בעתיד. 

רכב חשמלי בטעינה

יתרונות פירוק מקצועי של רכב חשמלי 

לפני שנתייחס ליתרונות של פירוק מקצועי של רכב חשמלי, צריך להבין באילו מצבים יהיה נכון לבחור באופציה זו:

 

    • במקרה של תאונה אם הרכב מוכרז "אובדן כהלכה" או "טוטאל לוס".

    • במידה והרכב ניזוק באופן שלא משתלם לממן את עלויות התיקון שלו. 

    • אם מתקשים למכור את הרכב וצריכים להתמודד עם ירידת ערך משמעותית. 

    • אם זה רכב חשמלי ישן שאין לו ביקוש וצריך למכור אותו בשוק הפרטי במחיר הפסד משמעותי. 

בכל אחד מהמצבים האלה, יהיה מוטב למכור את הרכב לפירוק בשביל להפיק ממנו תועלת אופטימאלית בהיבטים שונים.

יתרון ראשון – שמירה על איכות הסביבה

אחד הרעיונות שעומדים מאחורי רכבים חשמליים הוא הרצון לשמור על סביבה נקייה. 

כידוע, רכב חשמלי מתבסס על שימוש סוללה נטענת בחשמל ולא על שימוש בדלקים וחומרים מזהמים אחרים. הרבה יותר נקי וידידותי לסביבה. גם תהליך הפירוק של רכב חשמלי נועד לשמור על איכות הסביבה. תהליך הפירוק נעשה באופן מסודר, על מנת שהרכבים לא יהוו מטרד ומפגע סביבתי. 

הדבר נכון לגבי כל המערכות ברכב, אך בעיקר בכל מה שקשור לסוללות שלו, שמהוות את ליבת הרכב. פירוק הסוללה הוא חיוני על מנת שהיא לא תהווה נזק סביבתי ויהיה ניתן לחזור ולהשתמש בה. 

הסוללות אומנם לא מהוות גורם מזהם כמו דלקים וחומרים אחרים בהם משתמשים ברכבים עם מנוע בעירה, אך הן כן יכולות להוות פוטנציאל בעייתי מאוד לסביבה. פסולת של אלקטרוניקה ובדגש על סוללות יכולה להיות רעילה ולגרום לזיהום והרעלה של מקורות מים, שטחים חקלאיים ומקומות אחרים החיוניים לאדם, לחיה ולסביבה.

יתרון שני – שימוש חוזר בחלקים בעלי ערך 

כפי שציינו, פירוק רכבים חשמליים נעשה בין היתר בשביל שיהיה לחזור ולהשתמש בחומרים ובחלקים של הרכב. החל מהסוללה ומערכות פנימיות אחרות וכלה בחומר שנמצא בחזית של הרכב או בחלקים אחרים שלו. כך אפשר לחסוך בעלויות הייצור, ניתן לשמור טוב יותר על הסביבה וכן אפשר לייצר רווח מפירוק הרכב.

יתרון שלישי – טיפול בטיחותי בחומרים מסוכנים

רכב חשמלי כולל בתוכו חומרים שונים שעלולים להוות סכנה לסביבה ולמי שמטפל בהם, אם אין לו ידע וניסיון בתחום ואיננו יודע כיצד לגשת אליהם. מדובר על חומרים הקשורים לסוללה, בקרי מנוע, מערכות לניהול טמפרטורה וכמובן אלמנטים שקשורים למערכות החשמל ברכב. 

לכן חשוב שפירוק הרכב ייעשה באופן מקצוע על מנת שהטיפול בחומרים המסוכנים יתבצע באופן בטוח ונכון.

תהליך פירוק רכב חשמלי ב-eco-car

חברת ECO-CAR  מתמחה בפירוק רכבים רגילים וכן בפירוק רכבים חשמליים. החברה מבצעת את התהליך באופן מסודר, אחראי ובטוח. 

בשלב הראשון החברה מבצעת הערכה של מצב הרכב והסוללה, בוחנת מה אפשר לפרק מהרכב, באילו פריטים וחומרים ניתן לעשות שימוש חוזר. 

בשלב השני, החברה מבצעת נטרול של מערכות המתח הגבוהה, על מנת שיהיה אפשר לפרק את הרכיבים השונים ברכב ובפרט את הסוללה שלו, ללא חשש. 

בשלב השלישי, החברה מפרקת את הרכב באופן שיטתי, מסודר, מקפידה למיין את החלקים והרכיבים השונים בשביל שתוכל להכריע כיצד להציע אותם למכירה ולאילו גורמים. 

לחברה יש ידע, ניסיון וכלים מקצועיים מתאימים לבצע פירוק רכב חשמלי ובפרט פירוק סוללות של רכב זה. הטיפול בסוללות ליתיום-יון חייב להתבצע באופן מקצועי על ידי גורמים שיודעים כיצד לטפל בהן, הן על מנת שיהיה ניתן לפרק אותן בצורה נכונה, למנוע מהן להישרף או להיחבל וכן על מנת שיהיה ניתן לחזור ולהשתמש בהן שוב. 

חשוב לציין, החברה מספקת הצעת מחיר מסודרת, שקופה ומפורטת לבעל הרכב, בהתאם לפרמטרים רלוונטיים. לדוגמא: סוג הרכב, דגם ושנתון, מצב הרכב והרכיבים השונים, היצע וביקוש לרכיבים שפורקו, מחיר החומרים בשוק ופרמטרים נוספים. 

השלבים הם:

השלבים בפירוק רכבים חשמליים

ערך החלקים בפירוק רכב חשמלי

כמו במקרה של רכב עם מנוע בעירה פנימי, כך גם במקרה של פירוק רכב חשמלי, אפשר למצוא חלקים מסוימים בעלי ערך גבוה. לדוגמא, סוללות, מנוע, רכיבים פנימיים, מתכות ועוד. 

אין ספק שהחלק המבוקש ביותר בפירוק רכב חשמלי היא הסוללה. אפשרויות השימוש החוזר בה הן רבות ואוניברסאליות. לכן אנחנו יכולים לראות ביקוש נרחב לסוללות בקרב לא מעט עסקים ובעלי מקצוע במגוון תחומים. לדוגמא, ניתן לחזור ולהשתמש ברכיבי הסוללה לצורך ייצור סוללות חדשות לרכבים חשמליים, מחשבים ניידים, טאבלטים, וכן אפשרות לעשות שימושים נוספים בחומר ממנו עשויה הסוללה

לצידה, גם חלקים אחרים ברכב, בפרט המתכות המותקנות בו, יכולים לשמש לצרכים נוספים בעזרת מחזור החומר.  כפי שישנו ביקוש גבוה בעולם לחומרים ורכיבים מהם עשויות הסוללות, כך גם קיים ביקוש גדול למתכות ושאר החומרים מהם עשוי רכב חשמלי. הביקוש נובע מהעובדה שיש מחסור בחומרים ביחס לכמויות החומר הנדרשות לצורך תהליכי ייצור שונים.

תקנות ורגולציה בנושא פירוק רכבים חשמליים בישראל

ככל שרכבים חשמליים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהנוף בישראל, כך גם נכנסו תקנות ורגולציה הן על שימוש ברכבים (כולל כל מה שקשור לתחום הטעינה) והן על כל מה שקשור לנושא של פירוק רכבים חשמליים. 

התקנות והרגולציה מתייחסות לכל מה שקשור לנושא של הורדת הרכב מהכביש באופן רשמי, תהליך הפירוק שחייב להתבצע על ידי גורם מוסמך ומקצועי, עם שימוש באמצעים רלוונטיים וכן בהתאם לתקנות הגנה על הסביבה. זאת על מנת שהרכיבים והחומרים השונים לא יהוו סכנה ומפגע בטיחותי. בפרט הדבר נכון לגבי כל הנושא של פירוק סוללות מהרכב. 

פירוק רכבים חשמליים יכול להתבצע אך ורק על ידי גורם מקצועי, מוסמך, המחזיק ברשותו את הרישיון הנדרש וההסמכות הרלוונטיות לפירוק רכבים בכלל ובפרט פירוק רכבים חשמליים. כמובן שאסור לבצע תהליך של השלכה או הטמנה של חומרים ורכיבים באופן לא חוקי, במקומות שאינם מיועדים לכך. 

סיכום

אם אתם מחזיקים ברשותכם רכב חשמלי ומעוניינים לפרק אותו, זה הזמן ליצור איתנו קשר. חברת eco-car מתמחה בתחום ותשמח לעמוד לרשותכם. 

צוות החברה יבחן את הרכב, יגיש לכם הצעת מחיר מפורטת ומסודרת, יבצע את כל ההליך הבירוקראטי ולאחר מכן יפנה את הרכב למגרש של החברה. אתם תקבלו תמורה מותאמת לרכב על פי המחירון, במזומן, עם ביצוע העסקה. 

שאלות -תשובות

1.האם יש ערך לרכב חשמלי שניזוק או שאינו שמיש?

בהחלט. הערך של רכבי חשמלי שניזוק או איננו שמיש יכול להיות גבוה בזכות העובדה שניתן למחזר ולהשתמש בחלקים שלו לצרכים שונים. לכן יש ערך רב לרכב גם אחרי שהוא ניזוק. 

2.מה עושים עם סוללות ליתיום-יון משומשות מרכבים חשמליים?

ניתן לעשות שימוש חוזר בסוללות ליתיום-יון לצרכים שונים. החל משימוש ברכיבי הסוללה לצורך ייצור סוללות חדשות לרכבים חשמליים וכלה בשימוש למכשירים נטענים אחרים כמו מחשבים , טאבלטים ומכשירים אחרים. 

3. האם רכב חשמלי שעבר תאונה מסוכן יותר לפירוק מרכב רגיל?

רכב חשמלי שעבר תאונה יכול להיות מסוכן יותר לפירוק מרכב רגיל בגלל שמותקנות בתוכו מערכות שמתבססות על חשמל במתח גבוה וכן בגלל הסוללה המותקנת ברכב. לכן התהליך חייב להתבצע באופן מסודר ומקצועי על ידי גורם שמתמחה בכך.

ראו גם: השבתת רכב

4.כיצד מעריכים את שווי הפירוק של רכב חשמלי?

שווי פירוק רכב חשמלי מתבצע על פי פרמטרים כגון:

 

    • דגם הרכב.

    • שנתון הרכב.

    • המצב הפיזי של הרכב והרכיבים המיועדים לפירוק. 

    • עלויות הרכיבים בשוק, היצע וביקוש. 

    • עלויות החומרים בשוק, היצע וביקוש. 

5.אילו חלקים ברכב חשמלי הם בעלי הערך הגבוה ביותר בפירוק?

החלקים בעלי הערך הגבוה ביותר ברכב חשמלי הם: הסוללה, מערכות חשמליות וכן חומרים מסוימים המותקנים ברכב וניתן לחזור ולעשות בהם שימוש נוסף, למשל מתכות. 

6.האם eco-car קונה רכבים חשמליים לפירוק?

בהחלו. חברת eco-car קונה רכבים חשמליים לפירוק, בין אם מדובר ברכבים ישנים או רכבים שעברו תאונה. החברה מבצעת הערכת שווי של הרכב ולאחר מכן מגישה הצעת מחיר לבעל הרכב. ההצעה היא מפורטת, מסודרת, שקופה ותואמת את המחירים בשוק. החברה משלמת עבור הרכב במזומן. 

צוות החברה מבצע את כל ההליך הבירוקראטי הנדרש, גורר את הרכב אל מגרש הרכבים של החברה. 

מה היה לנו עד עכשיו?

שלחו הודעה
1
ווצאפ
היי כאן הווצאפ של חברת EcoCar!
יש לך שאלה על פירוק רכבים?
נשמח לענות :)
Call Now Button דילוג לתוכן