רכב, חדש ככל שיהיה, לא יכול לתפקד באופן סדיר ללא מערכת חשמל תקינה. לכן, חשוב להכיר את התקלות, אם ישנן תקלות במערכת החשמל של הרכב, צריך לבחון כיצד ניתן לטפל בהן והאם זה בכלל משתלם לתקן אותן.
אנחנו בחברת eco-car, רוכשים רכבים ישנים וחדשים שיש להם תקלות שונות במערכת החשמל ובעליהם מחליטים לוותר על אופציית התיקון מסיבות שונות, מעדיפים למכור לנו אותם במחיר אטרקטיבי. אנחנו מפרקים את הרכב ומוכרים את החלקים שלנו לבעלי עניין. אם גם לכם יש רכב המתמודד עם תקלות במערכת החשמל, זה הזמן ליצור איתנו קשר!
תקלות אפשריות במערכת החשמל – סוגי תקלות שכיחות
ישנן 7 תקלות נפוצות במערכת החשמל של הרכב:
- מצבר חלש – כל המערכת תושבת והרכב לא יוכל לנסוע.
- אלטרנאטור תקול – המצבר לא ייטען.
- פיוזים שרופים – גורמים להפסקת פעילות של מערכות שונות ברכב.
- חיווט פגום – כבל קרוע או מגעים חלשים. גורמים לנזק במקומות שונים במערכת.
- מתגים תקולים – זה יכול לקרות בכל מתג המותקן ברכב ולפגוע בתפקוד מערכות שונות.
- בעיות במחשב – מחשב הרכב אחראי על פעילות התקשורת הפנימית. תקלות עלולות למנוע ממערכות שונות לפעול.
- צריכת חשמל עודפת – נזק למערכת שמע, מצלמות, תאורה ומערכות אחרות שצורכות חשמל.
תקלות במערכת החשמל של הרכב – איך הן משפיעות על תפקוד הרכב
אתם צריכים להתייחס לתקלות במערכת החשמל בשתי צורות:
במבט על, מערכת החשמל היא זו המאפשרת לרכב לפעול בצורה סדירה, עקבית, ללא בעיות. כל רכב מתבסס על מערכת חשמל. אם היא לא עובדת באופן חלקי או מלא, התפקוד שלו יהיה לקוי ואף יהיה צורך להשבית אותו.
אם נרד לפרטים, הרי שלכל תקלה יש משמעות אחרת, הסיבה היא שכל חלק אחראי על חלק שונה במערכת ולכן ההשפעה היא שונה.
לדוגמא:
מצבר חלש – קושי בהתנעה, כיבוי מערכות כללי. המצבר הוא הלב של הרכב. אם הוא לא עובד, קשה עד בלתי אפשרי להשתמש בו.
תקלה באלטרנאטור – הרכב עלול להיעצר במהלך הנסיעה כי המצבר לא נטען ומתרוקן מהר.
פיוזים שרופים – זה יכול לפגוע ברכיב בודד ברכב ובמספר רכיבים במקביל.
תקלה בחיווט – קצר חשמלי, ניתוקים. במקרים קיצוניים זה עלול להוביל לשריפה.
תקלה בחיישנים ובמתגים – ירידה בביצועי הרכב, תקלות ברכיבים שונים ברכב.
תקלה במחשב הרכב – המנוע לא יפעל בצורה תקינה. זה יוביל לפגיעה בביצועים של הרכב.
צריכת חשמל עודפת – עומס יתר מוביל להתרוקנות המצבר ולפגיעה בתפקוד הרכב.
תקלות אפשריות במערכת החשמל של הרכב – מה ניתן לעשות בשביל למנוע אותן?
תקלות ברכב בכלל ובפרט במערכת החשמל של הרכב, הן דבר טבעי. הן יכולות להיגרם מסיבות שונות. לדוגמא: בלאי ושחיקה, פגם בייצור, תאונה, חבלה, עבודה לא מקצועית במוסך ועוד.
סיבות עיקריות לתקלות חשמל ברכב:
שחיקה ובלאי
מצבר, אלטרנאטור וחיווט נשחקים בקלות. הרכיבים שמרכיבים אותם רגישים ועלולים להיהרס עם הזמן.
תנאי מזג אוויר וסביבה
מקרים של חום או קור קיצוני, פוגעים ברכיבים שונים ברכב, גורמים לקורוזיה. אבק ולכלוך יכולים גם לפגוע במערכת החשמל, בפרט במגעים.
עומס יתר על המערכת
פעילות של מערכות שונות במקביל (לדוגמא, מצלמות, מסכים, תאורה) גורמים לעומס יתר על המערכת. זה עלול לגרום לקצר חשמלי וריקון של המצבר.
תחזוקה לקויה
תקלות חשמל עלולות להיווצר בגלל תחזוקה לקויה. התעלמות מהן מובילה לנזק משמעותי יותר.
תקלות יצרן
יש להקפיד ולשים לב לכל מקרה בו היצרן מבקש מהלקוחות לבצע ריקול (תיקון) לרכיבים ברכב.
תאונות וחבלות
כל תאונה וחבלה גורמת נזק לרכב בכלל ולמערכת החשמל בפרט.
ישנן דרכים למנוע היווצרות של תקלות בצורות שונות:
ראשית, יש לבצע בדיקת מצבר פעם בשנה ולהחליפו לפי הוראות היצרן (לרוב, פעם בשלוש-ארבע שנים).
שנית, לוודא שהאלטרנאטור תקין. ניתן לעשות זאת בבדיקה שגרתית במוסך.
שלישית, בדיקת פיוזים במוסך.
ארבע, לשמור על מערכת יבשה ונקייה מקורוזיה.
חמש, להימנע מהתקנת מערכות לא מקצועיות ומטיפול ברכב במקומות לא מקצועיים ולא מוכרים.
שש, יש לבצע בדיקת מחשב לרכב פעם בשנה, במוסך מורשה.
שבע, יש להקפיד ולשים לב לנורות דולקות בלוח השעונים. הן מזהירות מפני תקלות ובעיות.
באופן כללי, רצוי שכל הטיפולים והבדיקות של הרכב יתבצעו על פי הדרישה ובהתאם להוראות היצרן, במוסך מוכר ומורשה. במידה ומתגלה תקלה, יש לטפל בה בהקדם ולא להמתין.
תקלות אפשריות במערכת החשמל של הרכב – כמה יעלה לכם לטפל בתקלות?
תיקון תקלות במערכת החשמל הוא לא דבר זול. לכן, עליכם לעשות את החשבון האם משתלם לטפל בתקלות או שמא לוותר ולמכור את הרכב לגורם מקצועי שיהיה מוכן לטפל בו או ירצה לקנות אותו בשביל למכור את חלקיו לבעלי עניין, כפי שאנחנו עושים בחברת eco-car.
תקלה | עלות תיקון |
החלפת מצבר | 400-1000 שקל |
תיקון/החלפת אלטרנאטור | 800-2500 שקל |
תיקון פיוז | עשרות שקלים. |
חיווט ותיקון קצר | 200-1000 שקל (תלוי בהיקף) |
חיישן מנוע | 400-1500 שקל |
תיקון מחשב רכב | 1500-6000 שקל |
תקלות במערכת החשמל של הרכב – מתי משתלם לתקן ומתי לא משתלם?
כאמור, ישנם מקרים בהם משתלם לתקן תקלות חשמל ברכב וישנם מקרים בהם עדיף לוותר על התיקון ולחשוב על מכירת הרכב.
מתי משתלם לתקן תקלת חשמל ברכב
- כשמדובר על תקלה נקודתית.
- כשהרכב חדש ואין סיבה לוותר עליו.
- אם עלות התיקון נמוכה מערך הרכב בשוק.
מתי לא משתלם לתקן תקלת חשמל ברכב
- ברכבים ישנים שערכם נמוך מאוד (מתחת ל-10,000 שקל).
- אם מדובר על תקלות חוזרות, בפרט במחשב הרכב או באלטרנאטור.
- אם התיקון יקר וידרוש השקעות נוספות ברכב.
- אם ההוצאות מסביב לתיקון גבוהות ולא משתלמות.
יש לכם רכב עם תקלות חשמל? זה הזמן ליצור איתנו קשר!
במקום להתמודד עם תקלות חשמל ברכב, לשלם על התיקון ולקוות שהתקלה לא תחזור בעתיד, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר עוד היום, לקבל מאיתנו הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד ולמכור לנו את הרכב כמו שהוא.
אנחנו בחברת eco-car רוכשים רכבים חדשים וישנים, עם תקלות חשמל ותקלות אחרות, מתוך כוונה לפרק אותם ולמכור את החלקים שלהם לבעלי עניין.
כיצד אנחנו עובדים?
אנחנו מגיעים אליכם לבדוק את הרכב, נותנים לכם הצעת מחיר משתלמת ומשלמים לכם עבורו במזומן בעת ביצוע העסקה. אנחנו לוקחים על עצמנו את כל התהליכים הבירוקראטיים בשביל לבצע את העסקה כמה שיותר מהר ובצורה פשוטה.
אל תהססו, יש לכם רכב עם תקלת חשמל? פנו אלינו עוד היום, תחסכו לעצמכם זמן, תיהנו מהצעת מחיר אטרקטיבית ואחרי שתקבלו מאיתנו את הכסף תוכלו לרכוש רכב חדש. אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה!