יש לך רכב למכירה? השאר פרטים או התקשר: 050-8090008

מכירת אוטובוסים ישנים

בעלי אוטובוסים ישנים המעוניינים למכור אותם, מוצאים את עצמם לא פעם מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים ולא צפויים. להבדיל ממכירת רכב ישן, במקרה של מכירת אוטובוסים ישנים לא תמיד קל למצוא רוכשים שיהיו מעוניינים בהם וגם אם מוצאים רוכש, הוא לא תמיד יהיה מוכן לרכוש במחיר המבוקש. לכן הפתרון האידיאלי במקרים רבים הוא לפנות אל גורם המתעסק בתחום של שירותי פירוק אוטובוסים ישנים.

 

אוטובוס ישן למכירה

 

מכירת אוטובוסים ישנים – האתגרים העומדים בפני המוכרים בשוק הפרטי

כאמור, בעלי אוטובוסים ישנים המעוניינים למכור אותם, נאלצים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים בעניין. הנה שלושה דוגמאות לכך:

 

    • קשיים במציאת קונה פרטי לאוטובוס ישן

אוטובוס הוא לא כלי רכב שגרתי. לא כל אחד יכול או מעוניין לנהוג בו. הוא משמש קהל אנשים מאוד מצומצם שיכול לעשות בו שימוש. אחת כמה וכמה כשמדובר על אוטובוסים ישנים שנמצאים שנים רבות על הכביש ובעליהם מעוניין למכור אותם.

להבדיל מרכבים פרטיים או רכבים דו גלגליים, להם יש קהל יעד גדול אפילו אם מדובר בכלי רכב מדגמים ושנתונים ישנים, במקרה של אוטובוסים, יהיה קשה מאוד למצוא קונה פרטי. מאחר והשוק הוא קטן ומצומצם, אז המוכר יצטרך גם להתפשר מאוד על המחיר שהוא יוכל לדרוש עבור האוטובוס. 

 

    • רגולציה ותקינה 

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני מוכר אוטובוס ישן הוא להתמודד עם הרגולציה והתקינה, שעלולה להגביל מאוד את האפשרויות שלו. 

מעבר לעובדה שהוא יצטרך לספק מסמכים כגון, תעודת רישוי, היסטוריה של תחזוקה, דו"ח תקלות קודמות, הרי שאוטובוסים ישנים בגלל המבנה ואופי השימוש בהם, עלולים שלא להתאים לרגולציה הנוכחית. לדוגמא, כל מה שקשור לפליטת מזהמים. לכן הרבה יותר קשה למכור אותם לצורך הייעוד המקורי שלהם (הסעות). זה אומר שהמוכר יצטרך לחפש רוכש שירצה לעשות שימוש אחר בכלי. 

עם השנים, מופיעים תקנות חדשות שמגבילות מאוד את השימוש באוטובוסים ישנים. לכן זה אתגר למצוא גורם פרטי שיהיה מוכן לרכוש אוטובוס ישן. 

 

    • ירידת ערך של האוטובוס עם השנים

בדומה לכל כלי רכב רק באופן הרבה יותר קיצוני, ככל שהאוטובוס נמצא יותר שנים בשימוש, כך הוא חווה ירידת ערך משמעותית יותר. 

ההסבר לכך הוא פשוט, ככל שמשתמשים בו הערך שלו יורד, מאחר והאוטובוס הוא כלי המשמש להסעות, יומיות או שבועיות, זה אומר שהוא עושה הרבה מאוד קילומטרז' ולכן הוא גם צובר בלאי שמפחית מערכו המקורי. 

זה אתגר שיכול לפגוע באופן מהותי ביכולת של בעל האוטובוס, המוכר, למכור אותו בצורה רגילה. 

אפשרויות למכירת אוטובוס ישן בישראל

מי שמחזיק ברשותו אוטובוס ישן ורוצה למכור אותו מסיבה כזו או אחרת, יכול למצוא 4 גורמים עיקריים שיוכלו לעשות בו שימוש. 

סוחרי רכב – הם יוכלו לרכוש את האוטובוס, להשתמש בו או למכור אותו לגורמים שונים שיעשו בו שימוש.

חברות הסבה ושיפוץ – ישנן חברות המתמחות בהסבת כלי רכב ובפרט אוטובוסים בעזרת שיפוץ, לשימושים אחרים. הרעיון הוא לקחת את האוטובוס, להוריד אותו מהכביש ולעשות בו שימוש אחר. 

חברות פירוק וחלקי חילוף – כפי שיש תחום של פירוק כלי רכב ישנים, כך ישנו תחום שלם של פירוק תחום אוטובוסים ישנים. חברות שמתמחות בכך, גוררות את הרכב אל המגרש שלהן, מפרקות אותו ומוכרות את החלקים לגורמים רלוונטיים. שירותי פירוק אוטובוסים זוכים להצלחה גדולה, בזכות האפשרות לבצע שימושים שונים בחומרים וברכיבים השונים של הכלי. 

האופציה של חברות פירוק וחלקי חילוף היא האופציה הטובה ביותר למכירת אוטובוסים ישנים, מאחר ומי שרוכש אותם לא מתכוון להשתמש בהם אלא לפרק אותם ולמכור את הרכיבים שלהם (להם יש ביקוש רב בשוק). מה שמפחית מאוד את האתגרים, הן מבחינת איכות האוטובוס והן מבחינת עמידה בהיבטים הסביבתיים, במכירת האוטובוס. 

גורמים פרטיים – ישנם אנשים פרטיים המתעניינים בנושא של קניית אוטובוסים מכל הסוגים לצרכים שונים. בין אם הם מתכוונים להסב אוטובוס למקום מגורים, בית עסק או לצרכים אחרים. אומנם לא מדובר בכמות גדולה של אנשים, אך זו אופציה שקיימת וחשוב להכיר אותה.

יתרונות מכירת אוטובוס ישן לפירוק

מבין האופציות שהצגנו, האופציה הטובה ביותר עבור מכירת אוטובוסים ישנים, היא מכירה לצורך פירוק. הכוונה היא למכור את האוטובוס לחברה המספקת שירותי פירוק אוטובוסים על מנת למכור את החלקים והרכיבים שלו.

היתרונות הם:

 

    • מכירה מהירה ללא המתנה 

כל מה שבעל האוטובוס צריך לעשות זה לפנות לחברה שעוסקת בשירותי פירוק אוטובוסים ישנים, היא תשלח גורם מטעמה שיספק הערכת מחיר ובצורה כזו ניתן לבצע את העסקה במהירות. 

 

    • תמורה כספית מיידית. 

התמורה עבור הרכישה ניתנת במקום, בהתאם להצעת המחיר ולמה שסוכם בין שני הצדדים. לא צריך להמתין זמן רב. 

חשוב לציין גם, שמכירה לחברת פירוק חוסכת הרבה מאוד כסף. החל מאגרות, ביטוחים ומסים, כלה בתשלומי אחסון תחזוקה של האוטובוס. 

 

    • פתרון ידידותי לסביבה. 

שירות פירוק אוטובוסים הוא פתרון ידידותי ואידיאלי לסביבה. במקום שאוטובוס ישן ימשיך לנסוע בכבישי ישראל ולזהם את הסביבה, מורידים אותו מהכביש ומפרקים אותו. זה משרת את כלל החברה. כך מתמודדים בצורה טובה עם האתגרים הסביבתיים של שימוש באוטובוס ישן. 

מעבר לכך, עצם העובדה שחברת פירוק אוטובוסים משתמשת בחלקים לצורך מחזור, כלומר היא מוכרת אותם לגורמים שונים שיעשו בהם שימוש חוזר, הרי שזה מועיל ותורם לסביבה. 

מכירת אוטובס ישן

כיצד מקבלים את המחיר הטוב ביותר עבור אוטובוס ישן

באופן טבעי, כל בעל אוטובוס ישן ירצה לקבל עבורו את המחיר הטוב ביותר שהוא רוצה. למרות ירידת הערך ולמרות שהוא מוכר אותו לטובת פירוק, הוא ירצה ליהנות מאופציה של מכירת אוטובוס ישן במחיר הוגן מבחינתו. לשם כך יש לבצע את הפעולות הבאות:

ראשית, יש להקפיד ולהכין את כל המסמכים מראש. למרות שהכוונה היא להוציא את האוטובוס מכלל שימוש, עדיין צריך לוודא שהמסמכים מתאימים ומאפשרים את מכירת האוטובוס והעברת הזכויות עליהם ממי שמציע אותו למכירה למי שמתכוון לרכוש אותו. 

שנית, לוודא שהמצב הטכני שלו טוב. אומנם האוטובוס ישן והכוונה היא למכור אותו לצורך פירוק, אך עדיין יש חשיבות למצב הטכני שלו. חברת פירוק אוטובוסים מעוניינת לרכוש כלי שהיא יכולה לפרק ולמכור את החלקים השונים. יש להם ערך רב, בין אם זה לצורך מחזור ושימוש ובין אם זה לצורך שימוש בחומרים של אותם חלקים. לדוגמא, ברזל או מתכת. 

אם המצב הטכני של האוטובוס לא יהיה טוב, יהיה קשה להציע את החלקים שלו למכירה והמחיר בו הוא יימכר יהיה נמוך.

שלישית, לבדוק מה יכול להשפיע על מחירי אוטובוסים ישנים בשוק הפירוק. 

הפרמטרים שיכולים להשפיע על מחירי אוטובוסים ישנים הם:

 

    1. שנת ייצור – ככל שהאוטובוס חדש יותר, כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר מאחר והחלקים שלו יהיו שימושיים יותר. 

    1. גודל ודגם הכלי – ככל שהכלי יהיה גדול יותר, כך אפשר לדרוש מחיר יותר גבוה מאחר וישנם יותר חלקים וחומרים בהם ניתן להשתמש. 

    1. מצב הכלי – אומנם הוא נשלח לפירוק, אך אם מצבו טוב אז אפשר להשתמש ביותר חלקים ולכן מחירו יהיה גבוה יותר.

    1. זמינות חלקי חילוף – כמו כל שוק, גם שוק חלקי חילוף עובד על היצע וביקוש. אם החלקים באוטובוס מבוקשים וההיצע שלהם בשוק נמוך, אפשר לגבות מחיר משמעותי יותר עבורם. 

    1. מיקום – חברות פירוק אוטובוסים לוקחות בחשבון את השאלה היכן ממוקם האוטובוס. אם הוא ממוקם רחוק וזה דורש גרירה, הרי שזה ישפיע על המחיר שהן יהיו מוכנות לשלם עבורו.

תהליך מכירת אוטובוס ישן לחברת ECO-CAR

אנחנו בחברת eco-car מציעים תהליך מהיר של קניית אוטובוסים מכל הסוגים. אנו קונים אוטובוסים לפירוק בכל רחבי הארץ ומבצעים זאת בצורה אמינה וידידותית לבעליהם. 

בשלב ראשון אנחנו בוחנים את האוטובוס, בוחנים אילו חלקים ורכיבים אפשר לפרק ממנו ובהתאם אנו מגישים הערכת שווי ראשונית. 

בשלב השני אנו מציעים הצעת מחיר הוגנת עבור הכלי. המטרה היא להגיע לעמק השווה ולהסכמות עם בעל האוטובוס.

בשלב השלישי אנחנו מטפלים בכל הנושא הבירוקראטי, בכל מה שקשור לניירת של האוטובוס והמכירה, במטרה שיהיה ניתן לסגור את העסקה בהקדם. 

כשאנו מסיימים לבצע את כל השלבים, אז אנחנו גוררים את הכלי אלינו למגרש ומתחילים לעבוד עליו.

המוכר יקבל את כספו באופן מיידי ויוכל לעשות בו כרצונו. 

סיכום

מכירת אוטובוס ישן היא לא דבר קל, יש בכך אתגרים לא מעטים. אך אם פונים אל חברת פירוק אוטובוסים, אפשר להימנע מהם, לזרז את תהליך המכירה ולקבל עליו סכום יפה. 

אנחנו בחברת eco-car מציעים ללקוחות שלנו מחירים הוגנים, שירות מהיר ומספקים את כל הכלים הנדרשים בשביל להשלים את העסקה בהקדם. אנו רואים ברכישת אוטובוסים ישנים חלק מהאחריות שלנו כלפי הסביבה. כך אנחנו משפרים את איכות הסביבה ומגנים עליה.

אז אם יש לכם אוטובוס ישן למכירה, זה הזמן ליצור איתנו קשר. נשמח לספק לכם מענה מהיר ויסודי. 

שאלות – תשובות 

כמה זמן לוקח למכור אוטובוס ישן לחברת eco-car ?

אנחנו עובדים 6 ימים בשבוע. ברגע שאתם פונים אלינו, אנו מקפידים להגיע אליכם בהקדם ולעשות כל מה שניתן בשביל להשלים את העסקה תוך זמן קצר מאוד. 

אילו מסמכים נדרשים למכירת אוטובוס ישן לפירוק?

בעיקרון, בשביל למכור אוטובוס ישן צריך להציג את הרישיון שלו, היסטוריה תחזוקה ודוח תקלות. יש להוכיח כמובן שאתם הבעלים של הכלי ויש לכם את הזכות המשפטית למכור אותו. 

 האם ניתן למכור אוטובוס שאינו בכושר נסיעה?

בהחלט. גם אוטובוס שאיננו בכושר נסיעה ניתן להשתמש בחלקים ורכיבים שלו אחרי פירוק. לכן גם במצב כזה ניתן למכור אותו.

האם מקבלים מחיר טוב יותר על אוטובוס במצב תקין?

כן. אוטובוס ישן במצב תקין יקבל מחיר טוב יותר מאשר אוטובוס במצב לא תקין ולו מהסיבה, שאפשר יהיה לפרק את החלקים השונים ולמכור אותם לכל מי שמתעניין בכך. ההבדל יכול של מאות ואלפי שקלים.

מה קורה עם האוטובוס לאחר המכירה לפירוק?

אחרי שמוכרים אוטובוס לפירוק, החברה גוררת אותו למגרש שלה ושם היא מפרקת אותו על מנת למכור את החלקים והרכיבים שלו לסוחרים, מוסכים וגורמים אחרים המעוניינים בהם. 

האם eco-car מטפלת בכל הבירוקרטיה של העברת בעלות?

כן. הצוות שלנו מתמחה בכך ומבצע את כל ההליך הבירוקראטי הנדרש עבור השלמת העסקה. המוכר לא צריך לעסוק בכך ואיננו צריך להיות מודאג מכך.

מה היה לנו עד עכשיו?

שלחו הודעה
1
ווצאפ
היי כאן הווצאפ של חברת EcoCar!
יש לך שאלה על פירוק רכבים?
נשמח לענות :)
Call Now Button דילוג לתוכן