EcoCar קונה מכם את כל סוגי הרכבים לפירוק: רכבים ישנים, רכבי אחרי תאונה, משאיות, אופנועים, אוטובוסים וגם מלגזות.
רכבים ישנים נוטים להיות פחות ופחות אמינים עם השנים וגם התחזוקה שלהם בדרך כלל נעשית מורכבת ומעייפת.
אחת השאלות הראשונות שתשאלו את עצמכם היא אם למכור את הרכב לפירוק או לנסות את מזלכם בשוק היד השנייה.
אם בחרתם למכור את הרכב לפירוק, חשוב לדעת כמה תקבלו עליו. לא תוכלו לקבל על כך תשובה חד משמעית עד שלא תעשו סקר שוק בין חברות פירוק שונות, אך הנה הגורמים עם ההשפעה הגדולה ביותר על המחיר שתקבלו:
קריטריון | מעלה (+) או מוריד (-) ? |
---|---|
שנתון גבוה | + |
שנתון נמוך | – |
קטגוריה עממית | – |
רכב יוקרה וקטגוריות נחשבות יותר (ספורט וכו') | + |
רכב עם חלקים שמישים כפי שהם | + |
רכב שאין בו חלקים שמישים | – |
באופן כללי (מאוד), מרבית הרכבים לפירוק ימכרו תמורת כמה אלפי שקלים ורק במקרים נדירים תוכלו לקבל עליהם סכום בעל חמש ספרות בטווח הנמוך.
החסרונות של מכירת רכב ישן בשוק היד השנייה
למרות שבשוק היד השנייה יתכן שתוכלו לקבל על הרכב שלכם עוד כמה שקלים, מכירת הרכב עצמה עלולה להיות לא פשוטה: כאשר מדובר ברכב ישן מאוד, גם הקונים יפעילו עליכם יותר לחץ לרדת במחיר.
בסופו של דבר סביר שתמכרו את הרכב בסכום נמוך הרבה יותר ממחיר המחירון.
מלבד זאת, גם אם אתם מודעים לחלוטין למצב המכני של הרכב ולא הסתרתם שוב מידע, מחר בבוקר הוא עשוי להגיע למוסך עם תקלה חמורה. במקרה הרע תצטרכו להחזיר לקונה כסף, ובמקרה הרע המכירה כולה תתבטל.
מיותר לציין שאם מדובר ברכב שלא פועל ובכל מקרה מיועד לפירוק, אין כמעט טעם במכירה שלו בלוחות מודעות ועדיף כבר לפנות לחברה שמתמחה בפירוק רכבים.
שאלות נפוצות
כמה שווה רכב לברזל?
מן הסתם רכב לברזל יהיה שווה פחות מאשר רכב שיש בו חלקי חילוף שניתן להציל. חלקי חילוף בדרך כלל לא מתקנים בשל הסיבוך שבעניין והעובדה שחלק מתוקן עשוי לסכן את הנוסעים.
רגע, אבל אמרו לי שהחלקים לא משנים...
תלוי מאוד לאיזו חברה אתם פונים. יש חברות שברירת המחדל שלהן היא לגרוט רכבים ישנים מאוד עבור המתכות ולא משנה להן אילו חלקים עובדים ואילו לא מכיוון שהן לא מוכרות אותם הלאה.
לעומת זאת יש חברות שפעולות בכמה מסלולים: הן גם קונות רכבים הן לגריטה מלאה והן לגריטה חלקית, תלוי במצב הרכב.
יש לציין שגם כאשר גורטים רכב, ישנם חלקים שחייבים להפריד כמו למשל נוזלים ושמני קירור שאי אפשר לשחרר לסביבה כמו שהם.
האם לרכב בלי טסט יש השפעה על המחיר?
בדרך כלל להעביר את האוטו טסט (במידה והדבר אפשרי) הוא עניין די זול שלא אמור להשפיע על המחיר אותו תקבלו עבור הרכב, בהנחה שהוא עדיין ראוי לנהיגה. גם תהליך של הורדת רכב בעייתי מהכביש (מה שבכל מקרה רצוי שתעשו כדי שלא יצבור דוחות) הוא פשוט ולא אמור להשפיע על המחיר.
האם אפשר לפרק גם כלי רכב כבדים ודו גלגליים כמו משאיות ואופנועים?
כן. באופן עקרוני אין שום בעיה. על כלי רכב כבדים ששוקלים הרבה מן הסתם תקבלו יותר מאשר על רכב פרטי. לעומת זאת, על אופנוע בדרך כלל תקבלו פחות, אלא אם כן יש בו חלקי חילוף נדירים או מבוקשים.
מעוניינים למכור את הרכב שלכם לפירוק בדרך הכי מהירה ומשתלמת? פנו אלינו היום ותוכלו להיפטר ממנו כבר מחר!