יש לך רכב למכירה? השאר פרטים או התקשר: 050-8090008

תאונה, תקלה או שיבה טובה – כל מה שצריך לדעת על השבתת רכב

השימוש ברכבים פרטיים הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו והוא רק הולך וגובר משנה לשנה, לצד גידול רישיונות הנהיגה המונפקים במדינה. יותר ויותר רכבים חדשים עולים על הכביש, דגמים חדשים יוצאים לאוויר העולם, טכנולוגיות חדשות מגיחות להן והמון נהגים שרוכשים רכבים פרטיים. אך לצד זאת, קיימים כל הרכבים הישנים, אותם הרכבים שאנחנו רואים בכביש עם פגוש מעוך או מראה שעוד שנייה נופלת, ותוהים לעצמנו "איך הרכב הזה עדיין נמצא על הכביש?".

רכבים כאלו, בין אם בגלל שהם ישנים להחריד ובין אם בגלל תאונות, יגיעו במוקדם או במאוחר לתחנה האחרונה שלהם – השבתת רכב. אבל מה זה בכלל אומר השבתת רכב? מתי נצטרך לעשות את זה? וחשוב מכל, האם השבתת רכב תוריד לי את הרכב מהכביש לצמיתות? אז אם גם אתם מתעניינים או חלילה נדרשתם להשבית את הרכב הפרטי שלכם, הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום לקבלת מידע אודות האופציות העומדות לפניכם. ואם אתם רוצים לקבל קצת מידע לפני שאתם יוצרים איתנו קשר, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא את המדריך המקיף שהכנו לכם בנושא.

השבתת רכב - תמונה ראשית

מה זה בכלל השבתת רכב?

לפני שנתחיל להבין איך מבצעים השבתת רכב ומתי, נסכים שחשוב להבין קודם כל מה זה בכלל ולמה שנצטרך להיפרד מהרכב היפה שלנו ששירת אותנו כל כך נאמנה. אם כן, השבתה של רכב משמעותה במילים אחרות היא הורדה שלו מהכביש והפיכתו לבלתי חוקי לשימוש. ותשאלו עכשיו "מה? ככה הרכב שלי הולך לפח?" אז כמובן שלא "ישר", ההגדרה הזו היא מאוד כללית וישנם סוגים שונים של השבתות רכב עליהם נפרט בהמשך, אך לפני שנגיע לשם בואו נבין מהם בכלל השלבים (אל תדאגו הם לא מורכבים כל כך) לביצוע השבתת רכב באופן כללי:

ביטול רישיון הרכב

השלב הראשון והמרכזי ביותר, לאחר שהבנתם שעליכם להוריד את הרכב מהכביש הוא ביטול רישוי הרכב. תהליך זה מתבצע מול משרד הרישוי על ידי מילוי טופס בקשה להורדת רכב מהכביש. חשוב לשים לב כי טופס זה, בין אם בעת מילוי מקוון באתר משרד הרישוי ובין אם בהגעה פיזית להגשת הבקשה במשרדיהם, צריך להתמלא על ידי בעל הרכב עצמו שנדרש להשבית את רכבו, בצירוף כמובן של מסמכים מזהים לרבות תעודת זהות. 

מצרפים פה לינק לאתר משרד הרישוי: השבתת רכב משרד הרישוי

מסירת הרכב לשלב הבא

השלב השני, לאחר שטופס הבקשה שלכם אושר במשרד הרישוי והודיעו לכם על כך, הוא כמובן להוריד את הרכב מהכביש. כמובן שאתם לא סופרמן ולא תצטרכו להרים אותו למקום המיועד, אך חשוב לזכור שמרגע השבתת הרכב אסור לו לעלות על הכביש ואסור לכם לנהוג בו, ולכן ניתנות לפניכם שתי אפשרויות עיקריות:

  1. הזמינו גרר שיקח את הרכב שלכם למקום המיועד לו (מגרש רכבים, מוסך וכו'), ניתן למצוא שירותי גרירה איכותיים באתר: all-grar.co.il
  2. תכננו את העסק מראש כך שתחנו את רכבכם מראש בתחנה הסופית שלו. (לחסכנים שבינינו – בדרך זו תוכלו לחסוך את עלויות הגרירה).

החזרים כספיים של אגרת הרישוי

השלב השלישי והאחרון הוא אינו שלב חובה אבל תאמינו לנו שכולכם תרצו לבדוק את האופציה כי אף אחד לא רוצה לצאת פראייר בטח שלא מול משרדי הממשלה השונים… אם כן, בשלב זה תוכלו לקבל כסף ממשרד הרישוי(!) נשמע הזוי אה? אז כן, מכיוון ששילמת מבעוד מועד את אגרת הרישוי על הרכב למשך תקופה שלמה מבלי לדעת שהרכב שלכם יושבת, ובהנחה שתקופה זו לא הסתיימה עדיין, תוכלו לקבל החזר כספי ממשרד הרישוי באופן יחסי על החלק התקופתי עליו שילמתם לחינם. כל שתצטרכו לעשות הוא להגיש טופס ייעודי באתר משרד הרישוי.

מתי נצטרך לבצע השבתת רכב?

כמו שהבנתם, השבתת רכב מתבצעת כאשר הרכב אינו כשיר עוד לנסוע בכביש, והשימוש בו עלול לסכן את חיי הנוהגים ברכב ואף את חיי הסובבים אותו. אבל באילו מקרים בדיוק נגדיר שהרכב הגיע למצב כזה? אז בדיוק לצורך השאלה הזו יצרנו עבורכם את הטבלה הבאה:

המקרה
סיבת ההורדה מהכביש
דוגמה
תאונה קשה
במקרה של תאונה קשה, בה נגרם נזק לכ- 60% מערכו של הרכב, הרכב יוגדר כבלתי שמיש
אדם עשה תאונה ובה שלדת הרכב נמעכה כמעט לחלוטין והחלקים במכסה המנוע נהרסו
התיישנות
רכב ישן, יוגדר כבלתי שמיש במקרה שבו חלקיו מהווים סכנה לשימוש או במידה ושמאי רכב הגדיר כך
רכב שמלאו לו 19 שנים ומעלה משנת הייצור אשר חלקיו כבר לא מיטיבים איתו כמו בצעירותו, הוא פולט המון עשן והמנוע שלו מקרטע
תקלות מהותיות ברכב
כאשר ישנן תקלות בחלקים חשובים ברכב שלא ניתן להחליף אותם בקלות במוסך, הדבר מהווה סכנת חיים ועל כן יש לבצע השבתת רכב
הנעתם את הרכב לאחר שלא נהגתם בו זמן רב, הרכב לא הניע ולבסוף גיליתם שכל החלקים במכסה המנוע החלידו ולא שמישים

חשוב לציין שבאופן כללי רכב אשר איבד כ- 50% מערכו ומעלה, יוגדר ככל הנראה כרכב שצריך לעבור השבתה. את ההחלטה הסופית תוכלו לקבל במוסך או על ידי שמאי מוסמך שיעריך את הנזקים הקיימים ואת מצב הרכב.

ראו גם: קניית רכבים אחרי תאונה

מכאן והלאה - הכל על האופציות הקיימות לאחר השבתת הרכב

לאחר שהבנו האם הרכב זקוק להשבתה או לא, ובהנחה שהבנו שהוא כן (אחרת לא היינו כאן..), עולה השאלה הבאה לשולחן והיא – "מה אני עושה עם הרכב היפה שלי?". אז תשמחו לגלות שגם אחרי שנפרדנו ממנו יפה לשלום, הרכב המושבת שלנו יכול להועיל לנו בעוד מספר דרכים, והתחנה האחרונה שלו לא חייבת להיות טרגית:

  • טוטאל לוס – מצב זה כפי שניתן להבין, הוא אכן מצב שבו הרכב גמור ולא ניתן לעשות בו שימוש חוזר. מצב זה יקבע במידה והרכב איבד 60% מהשווי שלו ומעלה, ועל כן צריך להשביתו לחלוטין. במקרים אלו, תוכלו עוד להרוויח מהרכב ששימש אתכם כראוי בכך שתוכלו למכור אותו לבעל מקצוע אשר קונה רכבים לפירוק, והוא ישלם לכם עבור החלקים שעוד ניתן לעשות בהם שימוש חוזר. לקריאה מורחבת ראו גם: טוטאלוס
  • אובדן גמור להלכה – המצב השני, הוא מצב שבו הרכב איבד בין 50 ל 60 אחוז מערכו, כאשר הנזק הוערך על ידי שמאי רכב מוסמך. במקרים מסוימים כאלו, יכול בעל הרכב להציל בדרך כזו או אחרת את רכבו ולהחזירו לכביש לאחר תיקון מקיף, אך העובדה כי מדובר במצב של אובדן גמור להלכה יצטרך להירשם ברישיון הרכב החדש.

כך או כך, במצב בו הרכב לא יחזור לכביש לעולם, תוכלו לנצל אותו עד הסוף, למכור אותו לידי קונה רכבים לפירוק, למגרשי מכוניות, למוסכים רלוונטיים וכן במידה ויש לכם ביטוחי רכב מסוימים אף תוכלו לקבל פיצויים כספיים מחברות הביטוח.

תחנה אחרונה - נא וודאו שלא שכחתם את חפציכם

אז אם אתם עדיין לא בטוחים לגבי הרכב שלכם האם הוא מוגדר כנדרש להשבתה, האם הוא בכלל שווה משהו בשוק רכבי ה"טרנטה", האם הוא טוטאל לוס או שניתן להציל אותו או כמה אחוז בדיוק הוא איבד מערכו – אנחנו כאן עבורכם. אנו חברה שקיימת ומספקת שירותים מקצועיים בתחום מזה 15 שנה, ועל כן אנו מבטיחים לכם מקצועיות ושקיפות בכל הנוגע לרכבכם. תוכלו למצוא אותנו  בזמינות 24/6 בכל הארץ, וכל שנותר לכם הוא להרים אלינו טלפון ואנו נשמח לספק לכם את השירות האיכותי ביותר, על מנת שהרכב שלכם יוכל למלא את ימיו ולנצל עד תום את שארית כוחותיו עד השנייה האחרונה.

שאלות נפוצות על השבתת רכב

כן. במידה והנזק שנגרם לרכב גבוה אך אינו עולה על 60% מערכו הכולל, ובתיאום וייעוץ של גורם מוסמך (לרוב שמאי רכב), ניתן לבצע תיקון כולל ומקיף לרכב על מנת להחזירו לכביש.

האם שלדת רכב שנהרסה דורשת השבתת רכב?

לא בהכרח, במידה והנזק שנגרם לשלדה הוביל לאיבוד של לפחות 50% מערכו של הרכב, אז תדרשו לבחון את הסבירות כי יש לבצע השבתה לרכב.

קונה רכבים לפירוק, כשמו, קונה רכבים שלרוב אינם כשירים עוד לעלות הכביש, מפרק אותם לחלקיהם השונים, ועושה שימוש חוזר בדרכים שונות עם החלקים שנותרו טובים מהרכב המושבת, ראו גם: חלקי חילוף לרכב מפירוק.

מה היה לנו עד עכשיו?

שלחו הודעה
1
ווצאפ
היי כאן הווצאפ של חברת EcoCar!
יש לך שאלה על פירוק רכבים?
נשמח לענות :)
Call Now Button דילוג לתוכן