יש לך רכב למכירה? השאר פרטים או התקשר: 050-8090008

הרכב לא מניע? מדריך מה צריך לעשות!

במבחן התאוריה שנדרש כחלק מתהליך הוצאת רישיון נהיגה מוקדש פרק להבנת רכיבי הרכב ותפקוד המערכות והמנוע – אותו הפרק שמרבית התלמידים משתדלים לשנן ללא שמץ של הבנה, מתוך מטרה לעבור את המבחן בלבד.

גם לאחר שנים רבות של נהיגה, מצב בו רכב לא מניע תופס את רובנו בהפתעה מוחלטת, ובעיקר לחץ שמשלב בין צורך בפתרון מידי להגיע למחוז חפצנו, לבין חרדה מדברי המוסכניק ותג המחיר שיצמיד למושגים שלא אומרים לנו דבר וחצי דבר.

לא כולם הדיוטים מוחלטים בנושא הרכב, ובהחלט ניתן למצוא את אלו שעוטים ארשת של יודעי דבר, מרימים בהצלחה את מכסה המנוע, ומחפשים אחר כפתור ON/OF. 

רגע לפני ההגעה למוסך, בחנו את כל האפשרויות לרכב שאינו מניע, את טווח עלות התיקון ומתי למעשה כדאי לשקול להיפרד מהרכב לטובת אחד שמתעורר בבוקר ונוסע לעבודה כפי שמצופה ממנו:

הסיבות שבגללן רכב לא מניע

סוגי התקלות אליהן נתייחס הן תקלות במערכות הרכב, ולא למקרים בהן הרכב אינו מניע לאחר תאונה, מצב הדורש בחינה מקיפה של הנזק וירידת ערך, בטרם ההחלטה על מאפייני התיקון או ההכרזה על הרכב כטוטאלוס. הנעת הרכב ונסיעתו מבוססת על הנעה חשמלית ואנרגיה המופקת באמצעות שריפת דלק על ידי המנוע. כאשר הרכב לא מניע כלל, נבחן לאילו מן השניים נוגעת התקלה:

סיבה ראשונה - תקלות חשמל

עם הניסיון להנעת הרכב, אמורה לפעול ראשית מערכת החשמל.

הקשת קוד הרכב בקודן, צפצוף לאישור, הדלקת מערכת התאורה הפנימית והאורות החיצוניים, מערכת המדיה/הרדיו. במידה וכבר בשלב זה הרכב לא נדלק- מדובר בתקלת חשמל וכפי הנראה המצבר, שמהווה את מקור האנרגיה החשמלית, התרוקן. 

פתרון: הטענת המצבר בכבלים על ידי רכב מונע אחר, לצורך נסיעה לחשמלאי רכב להחלפת המצבר. 

אפשרות נוספת היא פניה לחברה המספקת שירותי דרך להחלפת מצברים ותיקון תקלות דרך. לבעלי רכבים רבים קיים כיסוי לשירות דרך חברת הביטוח. חשוב לציין כי השירות כולל את הגעת רכב השירות וביצוע ההחלפה, אך אינו כולל את עלות המצבר שעשויה לעמוד על מאות שקלים.

במקרים מסוימים, תקלת החשמל עשויה להתגלות ככבל חשמלי פגום, קצר, פיוז שרוף, אולם נדיר שאחת מן התקלות הללו תשפיע על מערכת החשמל כולה.

סיבה 2 - בעיות במערכת ההנעה

כאשר המערכת החשמלית עובדת כסדרה, הקודן פעיל, הנורות נדלקות והרכב מסרב להיענות לחצי הסיבוב הנוסף של המפתח, נשמע לרוב חרחור כועס כאשר המנוע מתעקש להישאר כבוי.

בשלב זה ניסיונות חוזרים עשויים להציף את המנוע, ובהערכה גסה כל ניסיון מעבר לניסיון השלישי לשכנע את המנוע לעשות את העבודה שלו, תיתקל בסרבנות.  

הפתרון: גרירת הרכב למוסך והכנה נפשית להוצאה לא מבוטלת.

שילוב של מזל עם מוסכניק הוגן עשויים להוביל לתקלות בלאי פשוטות יחסית שעלותן סבירה, דוגמת: רצועה קרועה, נזילת מים או שמן, משאבת דלק משוחררת, או אף שימוש בדלק שאינו על פי הוראות היצרן. תקלות חמורות יותר מאפיינות בעיקרן רכבים ישנים יותר בעלי בלאי גבוה ונוגעות למנוע עצמו, ולצורך בשיפוץ מנוע, החלפת ראש מנוע או החלפת המנוע כולו.

טווח עלות לפי סוג תקלה

סוג תקלה
פתרון
טווח עלות ממוצע
מצבר התרוקן
החלפת מצבר
600-800 ש"ח
תקלה בקודן הרכב
החלפת קודן
250-450 ש"ח
דלק שאינו מתאים לסוג הרכב
ריקון וניקוי תא הדלק
500-700 ש"ח
סתימה במזרקי הדלק
החלפת מזרקי דלק
1,000-1,400 ש"ח
רצועת טיימינג קרועה
החלפת רצועת טיימינג
1,100-1,900 ש"ח
ראש מנוע פגום
שיפוץ ראש מנוע
1,600-2,500 ש"ח
מנוע רכב שחוק/הרוס
החלפת מנוע
9,000-18,000 ש"ח
  • עלות התיקונים, בדגש על תיקונים והחלפות המנוע, נקבעת בהתאם לסוג היצרן, הדגם וגיל הרכב, ועשויה להשתנות בהתאם למצב הרכב והמנוע ולהיקף התיקון.
הרכב לא מניע

הרכב לא מניע תקתוקים, נורות וסימנים מקדימים

מחלק ניכר מן העלויות האמורות ניתן להימנע בזכות תחזוקה נכונה של הרכב. מרבית הרכבים מנומסים מספיק לספק התראה מוקדמת בטרם יבחרו בשביתה מוחלטת וימנעו מהנעה בשעת הצורך. מלבד הקפדה על תחזוקת רכב, טיפולים שוטפים, שימוש בדלק מתאים, מומלץ להקפיד ולשים לב לרעשים חריגים ברכב בזמן הנעה או נסיעה דוגמת תקתוקים, קולות חניקה במאמץ, נורות הדולקות מעת לעת בדגש על נורת הסוללה/מצבר, נורת השמן ונורת המנוע. 

במקרים רבים בדיקה והתייחסות לסימני ליקוי ברכב ימנעו נזק מצטבר ותיקון מורכב ויקר יותר, ובוודאי יסייעו למנוע את אי הנוחות ברכב אשר מסרב להניע ברגע הלא מתאים. 

כיצד נדע האם כדאי להשקיע בתיקון או לשקול את החלפת הרכב

ככל שהרכב בעל וותק ארוך יותר על הכביש, כך הוא צפוי לבלאי גבוה יותר ולתקלות חוזרות.

3 סימנים לכך שהגיע הזמן להחליף את הרכב במקום להשקיע בתיקון יקר:

  1. הרכב מבקר במוסך 3 פעמים בשנה או יותר בשל תקלות ובלאי.
  2. עלות התיקון עולה על 30% משווי הרכב בשוק.
  3. באבחון המוסך נמצאו ליקויים נוספים שאינם נוגעים לסיבה לשמה הגעתם למוסך מלכתחילה.

החלטתם להחליף את הרכב? כיצד נפטרים מרכב שאינו מניע

ההחלטה להחליף רכב תקול, ובוודאי רכב שאינו מניע, מעה את השאלה: כיצד נוכל להיפטר מהרכב הישן ולמכור אותו, על מנת למצות את ערכו ככל הניתן. מטבע הדברים, מי שיימנע מתיקון הרכב לצורך שימוש בו, יעדיף שלא להשקיע בתיקון בכדי למכור אותו, סיכון שלא בהכרח ישתלם בעת המכירה.

אפשרות בטוחה יותר לרכבים ישנים בשווי נמוך היא מכירה של הרכב לקונה רכבים לפירוק– אשר מגיע לאסוף את הרכב באמצעות גרר ומשלם בגינו סכום הוגן במזומן. מכירת רכב לפירוק מיועדת לפירוק הרכב להפקת חלקי חילוף ולגריטת גוף הרכב לצורך מחזור ברזל, תוך הורדת הרכב מן הכביש והימנעות מאגרות רכב ותשלומים אחרים אל מול משרד הרישוי.

מה היה לנו עד עכשיו?

שלחו הודעה
1
ווצאפ
היי כאן הווצאפ של חברת EcoCar!
יש לך שאלה על פירוק רכבים?
נשמח לענות :)
Call Now Button דילוג לתוכן